Kepakaran kami adalah membantu ibu selepas bersalin & wanita obes dengan memberikan khidmat nasihat dan info-info tentang Kurus serta menjual Set Kurus Shaklee

Eeqa Vitamin

Thursday, April 10, 2014

REWARD MAC 2014- JALAN-JALAN PULAU PINANG

Tanggal 28 Mac lepas, kami sekeluarga jalan-jalan ke pulau pinang. (amboi skema nye ayat). Niat mula2 ke pulau pinng of course hendak lalu JAMBATAN KEDUA. Almaklumlah 1-31 MAC 2014 je boleh lalu FREE. Ambil kesempatanlah kami. Saya kan suka benda free2 ni. Hihi.

Ok, kami bertolak ke Pulau Pinang tepat pukul 8 pagi. Walaupun kepenatan kerana drive ke batu pahat, johor har kugagahi jua bangun pagi2. Packing barang2 and then gerak lah ke penang..

Tepat jam 3 petang, kami tiba di Jambatan kedua Pulau Pinang. Nenek kata, "panjangnya jambatan ni, dari tadi tak sampai2 ke Pulau Pinang. Adalah 30 minit atas jamabatan kedua ni." Tu nenek yang kata ye, orang tua kan makan garam dulu dari kita, so ada siapa2 nak sangkal??  Kah kah kah.. Jom tengok pemandangan sekitar Jambatan Kedua Pulau Pinang.


Ok, setelah menikmati keindahan Jambatan Kedua Pulau Pinang tersebut, kami pun segeramencari Hotel SO kami. Selamat dah booking. 2 bilik, 3 hari 2 malam dalam RM 500++ je. Servis memang tip top. Yang bestnya, boleh pilih bantal yang berkenan di hati. Banyak2 hotel yang pernah pergi, ni la satu2nya hotel yang boleh pilih bantal yang berkenan di hati ♡♡. Jap check it out my hp, ada tak picture Hotel SO ni. 



Tak de picture Hotel SO dari depan. Sory la olls~ tak plan pun nak tulis blog pasal ni, kalau tak, sure menimbun gambar. Check in je hotel, kami semua berehat jap sebab malam ni dan esok kami nak mulakan pengembaraan. Hihi. Percutian kali ni lebih kepada JALAN-JALAN CARI MAKAN MAKANAN YANG MEMANG FEVERET di Pulau Pinang.

Seperti yang ditunggu2, ni antara menu makan kami yang kami dah plan awal2. Memang semua ti top. Kalau melawat Pulau Pinang, silalah lawat temapat2 makan ni yer. 

1. Dinner - Pasembor dan Char Kuey Teow di Gurney Hawker


2. Breakfast - mee goreng sotong, nasi ayam dekat Stadium

3. Lunch - nasi kandar Line Clear (Kepala Ikan, sotong, udang, ayam berempah, kuah campur, sayur kobis)

4. Dinner - Mee goreng sotong, laksa penang kawww, abc di medan selera .............. Ni kat tepi pantang yer. 

5. Breakfast - nasi lemak, roti bakar, kuih serabai, murtabak, pulut kuning di Medan Selera Taman Saadon. 

Tempat yang kami lawat:

1. Rumah P.Ramlee

2. Street Art

3. Jeruk Pak Ali




0 comments:

Post a Comment